انجام پروژه های دانشجویی معماری

انجام پروژه های دانشجویی معماری

شیت بندی . Archicad . SketchUp . Artlantis . Autocad . 3Dmax
انجام پروژه های دانشجویی معماری

انجام پروژه های دانشجویی معماری

شیت بندی . Archicad . SketchUp . Artlantis . Autocad . 3Dmax

کاغذ دیواری های مدرن برای دیوار اتاق

Wallpaper can be a hassle. It’s tricky and sticky and requires serious attention to detail when installing which is why most folks who even bother, leave it to the pros to make all the magic happen. But once you overlook the stigma of old fogie wallpaper, it does help to know what you’re purchasing, the materials used to make it and to see it in context and not just as a small sample strip on a website.

This is where wallpaper maker Omexco pulls it off. Their site showcases pictures of some beautiful contemporary style rooms with modern eclectic style wallpapers. These realizations (as opposed to just sample strips) really help the customer in making a choice. (In fact we would advise other furniture makers/designers to take a leaf out of Omexco’s book and put emphasize on product realizations than the product themselves on their websites.) The fact that they are manufactured in an eco-friendly way would make any trendy snob overlook the nuances of wallpaper and open up to the amazing possibility of having interiors like this. These modern style wallpapers are well capable of making your walls the focus of any room.


Having multiple colors and patterns of wallpaper in an open space creates opulence and a rich color scheme.


This living room is ultramodern and you probably never thought the fuchsia and grey textured wallpaper would jive together in one space. Notice how the wallpaper extends from the wall across the ceiling for a futuristic feeling.


Here they created interest by applying two different patterns while keeping the colors the same. Brilliant!


This avocado green wallpaper design gives the illusion of tall grass which visually extends the height of the ceiling.

  ادامه مطلب ...

دکوراسیون خانه به سیک مدرن و کاملا صمیمی و خانوادگی


برای اینکه خانواده فعال و پرشوری داشته باشید دکوراسیون خانه تان را به سبک روز درست کنید. در این مقاله سوزان سوآنسون، طراح، از مهارتهای خودش استفاده کرده تا تمام زوایا و گوشه های خانه را کم کند،
 
 انتخاب دکوراسیونی مدرن برای خانه
دکوراسیون خانه به سیک مدرن و کاملا صمیمی و خانوادگی
برای اینکه خانواده فعال و پرشوری داشته باشید دکوراسیون خانه تان را به سبک روز درست کنید. در این مقاله سوزان سوآنسون، طراح، از مهارتهای خودش استفاده کرده تا تمام زوایا و گوشه های خانه را کم کند، از رنگهای روشن استفاده کرده، و سعی کرده تا یک سبکِ به روزی برای دکوراسیون خانه انتخاب کند. استفاده از کوسن های رنگی در اتاق نشیمن، به اتاق نشیمنی که زمینه رنگ آن خاکستری یا قهوه ای است زندگی می بخشد.
 
عوض کردن پارچه رومبلی
دکوراسیون خانه به سیک مدرن و کاملا صمیمی و خانوادگی
استفاده از پارچه های زیبا و با دوام در ایجاد یک فضای صمیمی خانوادگی لازم و ضروری است. سوزان در اینجا برای اینکه دکوراسیون خانه مدرن و امروزی به نظر برسد پارچه یکی از مبل هایش را عوض کرده است.
بقیه مطالب در ادامه مطلب ...
برگرفته از سایت سیمرغ
 
ادامه مطلب ...

دانشجوی ایرانی برنده جایزه نخست مسابقه بین المللی AIM پکن شد

طرح معماران ایرانی علی  و مسعود افسرمنش رتبه نخست مسابقه بین المللی AIM در چین را کسب کرد.
لی افسرمنش، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی معماری دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد درباره طرح ارائه شده خود در این مسابقات اظهار داشت: مسابقه بین‌المللی AIM در حقیقت ایجاد جریان فرهنگی - طراحی آخرین بلوک کارخانه در چین است.

وی با بیان این‌که ساختمان‌های چند طبقه منطقه cable 8 واقع در منطقه مرکز تجاری پکن به منظور مجموعه کارخانه‌های تولیدات صنعتی در دوره صنعتی جمهوری خلق چین احداث شده است، گفت: این مجموعه به تازگی به انکوباتوری برای هنر و طراحی تبدیل شده است به طوری که هشت ساختمان از این مجموعه به loft space ، نمایشگاه و کارگاه‌های هنری تغییر داده شده و هر روزه میزبان هنرمندان و طراحان در زمینه‌های مختلف هنری است، با وجود این، مجموعه مذکور همچنان در تضاد شدیدی با بافت شهری توسعه یافته اطراف خود قرار دارد، چنانکه تنها چند بلوک شهری با ساختمان CCTV فاصله دارد، بنابراین سایت مورد نظر به دلیل این موقیعت حساس مکانی شاهد اولین مسابقه بین المللی AIM شده است.

افسرمنش با اشاره به مسابقه برگزار شده افزود: طراحان و شرکت‌کنندگان ضمن ارائه راهکارهایی برای ارتقا بخشیدن به مجموعه loft space باشد، آزاد بودند که بر اساس برنامه خود، بافت موجود را ارتقا داده و یا در اصل، طراحی جدیدی را معرفی کنند اما دغدغه اصلی برگزار کنندگان مسابقه -ZNA (دفتر طراحی معماری و شهرسازی واقع در بوستون) - هماهنگ کردن مجموعه با مقیاس شهری پکن بود.

افسرمنش در رابطه با پروسه طراحی این پروژه گفت: چندین ورودی به سایت به‌ عنوان ایستگاه‌هایی به سمت رامپ‌هایی که به عنوان سیرکولاسیون هستند هدایت می‌شود و دسترسی به فضاهای بالایی را تامین می‌کنند، طبقات نیز به شکل راهروهایی در اطراف void های بزرگ شکل می‌گیرند و تا بالا ادامه می یابند، هم‌چنین ستون‌های عظیم با قطر 3 متر تمام سازه و تاسیسات و دسترسی‌های عمودی را تامین می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت پوشش شیشه در آسمان با درخشش خاصی به ویژه برای مسافرانی که سوار بر هواپیما وارد پکن می‌شوند، خودنمایی می‌کند. همچنین نمای شهری را بوجود می‌آورد که در طول روز با تغییر انعکاس خورشید، شکل‌های گوناگونی را از خود به نمایش می‌گذارد. این پوشش کنسول چندمتری بر پیاده‌رو نیز احاطه دارد که به واسطه شفاف بودن، درون خود را به خصوص در شب به نمایش می‌گذارد.

در این مسابقه که بیش از 400 نمونه کار شرکت‌کنندگان از نقاط مختلف عرضه شده بود، مقام نخست به مسعود و علی افسرمنش رسید که با طراحی جدید در قالب ابر ساختار شیشه‌ای بر روی مجموعه قدیمی، ساختمان جدیدی را طراحی کرده‌اند.
 

پوشش سراسری شیشه ای و ورودی های متعدد ویژگی بارز طرح آن دو است. (محل پروژه: پکن)
 به تصاویر طرح برگزیده نگاه کنید.

 تصویر طرح در کنار برج مشهور رم کولهاس در پکن:
ادامه مطلب ...

تئوری رنگها و هارمونی رنگ

تئوری رنگ ها و هارمونی رنگ

آشنایی با چرخه یا دایره ی رنگ


اساس هر تئوری رنگ، حلقه رنگ است و دسته بندی رنگ ها را مشخص می کند، یک دایره رنگ ابتدایی که در آن رنگ های قرمز، زرد و آبی وجود دارند، در واقع دایره رنگ سنتی در هنرهای تجسمی به شمار می آید. سر آیزاک نیوتون (Sir Isaac Newton) در سال 1666 اولین نمودار رنگ دایره شکل را به وجود آورد. از آن زمان تا کنون، دانشمندان و هنرمندان به مطالعه و طراحی نمونه های متنوع و مختلف این مفهوم اولیه بوده اند.
اختلاف نظرهای متعدد درباره صحت و برتری یک چیدمان نسبت به دیگری، مدام موجب بروز مناقشاتی در این جمع شده است، اما در حقیقت هر دایره رنگی که ترتیب منطقی رنگ های خالص در آن رعایت شده باشد، موثق و قابل استفاده خواهد بود.

مابقی  مقاله در ادامه مطلب
 
ادامه مطلب ...